Mobilne Laboratorium Przyszłości
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Celem działań jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. Kierunki STEAM takie jak: inżynieria, technologia, sztuka, matematyka to kierunki, w których uczniowie będą rozwijać swoje kompetencje. Szkoła Podstawowa w Rozprzy uczestniczy w tym ważnym projekcie. Dzięki wsparciu finansowemu szkoła mogła zakupić takie pomoce jak: drukarka i długopisy 3D, sprzęt do nagrań, okulary VR, zestawy LEGO® Education SPIKE™ Prime / LEGO® Education SPIKE™ Essential, pomoce do zajęć technicznych. Wszystkie pomoce wprowadzają uczniów w świat nowoczesnej technologii, która oferuje ciekawe rozwiązania problemów, pomaga w uczeniu się. Zestawy klocków KNEX, LEGO SPIKE, które zakupiono dla oddziałów I-III, rozwijają u młodszych dzieci umiejętności konstrukcyjne i wyobraźnię. Robot Basic wprowadza ich natomiast w świat kodowania i programowania.
13 kwietnia uczniowie klas czwartych i piątych wzięli udział w zajęciach prowadzonych przez edukatorów z Mobilnych Laboratoriów Przyszłości. Mieli oni możliwość budowania i programowania konstrukcji z klocków LEGO® Education SPIKE™ Prime. Poznali również możliwości prostych robotów oraz wykorzystania ich w edukacji lub życiu codziennym. Dzieciaki świetnie bawiły się mogąc „ożywiać” stworzone przez siebie konstrukcje czy też rozgrywając mecz robotów Photon. Nasi uczniowie uczestniczyli również w zajęciach warsztatowych na temat sztucznej inteligencji. Uczniowie brali udział w zabawie rozpoznawania obrazów na przykładzie programu do rozpoznawania gestów. Poznali zasady wykrywania kształtów z użyciem sieci neuronowej. Zajęcia odbywały się w grupach 15 osobowych. W sumie zostało przeszkolonych 60 osób. Udział w warsztatach był ciekawą inspiracją do eksperymentowania z technologią zarówno dla uczniów, jak też dla nauczycieli.
Modyfikował: Jakub Miler Data modyfikacji: 24-04-2023 12:32