Tłumacz Migam

PRZEDSZKOLAKI Z NIECHCIC NA UNIWERSYTECIE

Przez cały czas kampanii wraz z pracownikami przedszkola dzieci identyfikowały się poprzez noszenie pomarańczowych wstążeczek oraz realizację  treści zawartych w realizowanym programie „Wiem, czuję, rozumiem – wychowanie do wartości”. W tym czasie mówiliśmy w przedszkolu o prawach dziecka, jego godności, szacunku, bezpieczeństwie i wolności. Przypominaliśmy i uczyliśmy się o tych wartościach, które są niezbędne do prawidłowego rozwoju dzieci  i dobrego życia w przyszłości 

Mocny system wartości , w który chcemy wyposażyć dzieci, to swego rodzaju przewodnik po świecie wartości. Dziecko poznaje świat obserwując postępowanie rodziców, najbliższych i innych dorosłych, przejmując ich wzorce zachowań, sposób myślenia i wyrażanie uczuć.

            Na koniec kampanii  „19 dni przeciwko przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży” wychowawczynie z przedszkola z Niechcic wraz z dziećmi zorganizowały MARSZ W OBRONIE PRAW DZIECKA , co zbiegło się z obchodami Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka ( 20.11.2016r). W piątek 18 listopada 2016r., dzieci z pracownikami przedszkola wyposażeni w pomarańczowe balony, z przypiętymi hasłami związanymi z prawami dziecka, wyruszyły z przedszkola i przeszły uliczkami osiedla i ulicami Niechcic, aby zademonstrować swoją wiedzę o swoich prawach  i solidarność z innymi dziećmi, a także pokazać dorosłym, że każdy ma prawo do bezpiecznego, godnego i życia pełnego miłości i zrozumienia. 

            Zwieńczeniem obchodów światowej kampanii przeciwko przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży oraz obchodów Dnia Praw Dziecka była wycieczka na Uniwersytet J. Kochanowskkiego w Kielcach, Filia w Piotrkowie Trybunalskim. Przedszkolaki pojechały na przedstawienie profilaktyczne oparte na motywach bajki „Jaś i Małgosia” przygotowanego przez studentów wyżej wymienionej uczelni.

            Po zakończonej bajce każdy przedszkolak otrzymał wizytówkę z numerami telefonów: alarmowego i zaufania, na który może dzwonić, kiedy zagrożone jest jego bezpieczeństwo lub jego najbliższych.

            W ten sposób zakończyliśmy pierwszą część przedsięwzięcia związanego z propagowaniem praw dziecka w przedszkolu.

 

WSZYSTKIE PRZEPSZKOLAKI  ZNAJĄ SWOJE PRAWA